esmaspäev, 17. august 2015

Minu perekond

Olen nüüdseks natuke üle nädala juba peres elanud. Mul on ema, isa ja kaks õde, üks 15 ja teine 11. Lisaks on mul siin nüüd ka kass, ta nimi on Ally. Nädala sees käib abiks ka koduabiline. Mu ema töötas varem ülikoolis, aga praegu tegeleb ainult apteegiga, mis tal on. Isa on samuti kuidagi ülikoolidega seotud. Kui ma õigesti aru sain siis hakkan ka mina õppima seal, kus mu isa töötab. Mu kool algab alles septembris, kas esimesel või teisel nädalal. Selles koolis, kuhu ma lähen pole varem vahetusõpilasi olnud ja see aasta olen ma ka vist ainuke. Seega põhimõtteliselt proovitakse minu peal, kuidas ma hakkama saan ja kas võiks edaspidigi seal seda programmi jätkata. Halb asi on see, et ma ei saagi koolivormi, mida ma nii tahtsin, ilmselt antakse lihtsalt värvid, mida pean kandam muidu on riietus vaba. Veidi perekonnast ka. Mul on üli tore pere!! Nad on elanud USAs kaks aastat tagasi ja oskavad hästi inglise keelt, mis raskendab muidugi minu jaoks hispaania keele õppimist, sest kui ma midagi aru ei saa, siis alati automaatselt hakatakse rääkima inglise keelt. Üldsegi vastupidiselt Mehhiko ELOl räägitule, et keegi ei räägi siin eriti inglise keelt ja hakkama tuleb saada ainult hispaania keelega, oskavad minu linnas, Monterreys väga paljud inglise keelt. Eriti noored, sest seda õpetatakse siin koolides ja tundub, et üsna heal tasemel. Üldiselt tundub ka, et haridus on siin väga oluline, vähemalt on see minu perekonnas ja siinses suguvõsas nii. Mu vanem õde õpib pidevalt, ma näen teda üsna harva, sest tal kool juba käib ja kodus olles ta peamiselt õpib oma toas. See on natuke hirmutav tegelikult, sest kõik räägivad, et ladinas on kool väga kerge ja tunnis tegeletakse kõige muu kui õppimisega. Ma praegu ei tea küll veel midagi kindlalt väita, aga tundub, et mu kool saab olema ikka väga heal tasemel ning mul võib päris raskeks minna. Sellegipoolest ootan kooli väga, sest see oleks hea võimalus sõpru leida, kuna mul endavanuseid õdesid-vendi siin pole. Siiani olen hästi palju aega oma noorema õega veetnud. Me jagame tuba ja oleme palju kahekesi kodus nädala sees, samuti olen palju ka oma emaga kaasas käinud igal pool, kus võimalik. Näiteks poes, noorema õe koolis mingil koolialgus üritusel, tema korteris, mida ta tahab välja üürida jne. Üldiselt on mu perekond väga tegus ja niisama istumist ja igavlemist pole, kuigi mu ema hetkel tööl ei käi jookseb ta pidevalt ringi ja jõuab vahepeal ainult korraks koju. Lisaks on siin vaieldamatult esikohal perekond. Käisime eile mu ema õe sünnipäeval. Mu emal on neli venda ja üks õde, seega seal oli päris palju rahvast. Neil on ühine maakodu ehk casa de campo nagu nad hispaania keeles ütlevad. See oli üli suur ja üli ilus. Seal on suur bassein, väliköök ja superilus loodus. Nad olid kõik väga sõbralikud uurisid Eesti kohta ja ma õpetasin neile mõned eestikeelsed laused. See oli nii naljakas kui nad neid järele öelda üritasid ise samal ajal imestades, et küll eesti keel on ikka kummaline ja jube keeruline. Samuti sain üksi eesti keeles ema õele sünnipäevalaulu laulda. Üks ema vend rääkis, et ta oli ka kunagi samamoodi vahetusõpilane USAs. Lisaks rääkisin väga palju oma nõoga, kes õpib ülikoolis juba. Ma pole kunagi ühe päeva jooksul vist nii palju rääkinud. Ma sain nii palju uut ja huvitavat teada. Õhtul mängisime kõik koos doominot, meil oli väga lõbus. Mehhiklased naeravad vääga palju ja vääga kõvasti, mul on isegi kõhulihased valusad. Ära minnes küsis üks mu väike nõbu, hästi armas poiss, oma ema käest, kuidas öelda head aega inglise keeles, siis ta harjutas seda sõna ja kui musitamiseks läks ütles mulle. See oli maailma kõige armsam asi üldse!!

Vasakult: ema õde, ema vend, nõbu, isa, mina
Vasakult: sugulane, nõbu, minu vanem õde, ema, peretutttav
Vasakult: nõbu, nõbu, noorem õde

Paar päeva tagasi küsis mu ema, et kas tahaksin järgmine nädal minna, kas esimesse klassi või lasteaeda abiõpetajaks. Kuna mu nooremal õel hakkab siis ka kool peaksin muidu palju üksi kodus olema. Nüüd ta rääkis koolidirektoriga ja tutvustas talle mind ning talle sobis kõik, seega järgmine nädal saangi minna. See on nii hea, sest saan keelepraktikat ja ilmselt saan tutvustada Eestit ja võibolla veidi inglise keelt õpetada. Igaljuhul tuleb huvitav ma arvan ja selleks ju vahetusaasta ongi, et igasugu uusi asju proovida, mida ma muidu tõenäoliselt kunagi ei teeks. Niiet ootan juba väga!!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar